Az egészséges táplálkozásról II.

Írta: Batki Zoltán | 2013. június 11.

Korábbi cikkem folytatásban visszatérek azon országokra, ahol az átlagélettartam az egészséges táplálkozás, valamint életmód miatt világviszonylatban a legmagasabb. Mindenképp érdemes Japánt megvizsgálni, és jó néhány dolgot átvenni Tőlük.

 

Japánban a legmagasabb az átlagélettartam. Kutatások szerint a japán nők átlagélettartama 86 év. A bevezető után térjünk rá a lényegre, azaz a táplálkozásukra. A japán emberek étrendjében meghatározó helyen áll a tengeri hal, halak, illetve a zöldségek és gyümölcsök, valamint a zöld tea.

 

A tenger gyümölcseit, valamint a zöldségeket párolják, grillezik, így az értékes vitaminok egyéb fontos összetevők nem, vagy csak elenyésző mértékben károsodnak. A cikk folytatásában szeretném kiemelni a lakosság által elfogyasztott nagymennyiségű omega 3 zsírsavat, amely a jelenlegi kutatások szerint magyarázatot adhat a hosszú, és egészséges életre.

Akinek volt szerencséje Japánban járni, és betérni valamelyik élelmiszerüzletbe, az pillanatok alatt rádöbben arra, hogy az üzlet polcain friss, és az adott szezonnak megfelelő összetevőket talál. Gondoljunk csak bele mi a helyzet Magyarországon? Decemberi hidegben az üzletek polcai roskadásig tele vannak paradicsommal, paprikával, hogy a leghétköznapibb zöldségeket említsem. Ezeknek a zöldségeknek se ízük, se vitamin, se ásványi anyag tartalmuk nincs, mindenki fantáziájára bízom annak megítélését mennyi finom „mérget” tartalmaznak ezen zöldségek.

 

 

Említést érdemelnek még a Japán emberek étkezési szokásaik is. A magyar ember általában nem reggelizik, majd szép fokozatosan kezd el falni, aminek a csúcspontja az esti „bezabálás”. Japánban már gyermekkorukban megtanulják a gyerekek, hogy lassan, és változatosan, az étel ízét élvezve étkezzenek. Japánban a reggeli étkezés nagyon bőséges, majd a nap folyamán szép lassan csökken, illetve egyre könnyebb ételeket fogyasztanak.

 

Cikkem fenti részében kiemelten az Omega 3 zsírsavat, ami a hosszú és egészséges élet egyik meghatározója. Persze nagyon sok ember nincs azzal sem tisztában, hogy mire is van hatással az omega 3 zsírsav. Nézzük kicsit részletesebben: Fogyasztása csökkenti a szívbetegségek esélyét, természetes gyulladáscsökkentő, „agy táplálékául" is szolgál, rák kockázatát is csökkenti.

 

Sajnos a magyar ember szinte nem, vagy csak nagyon kevés omega 3 zsírsavat fogyaszt. Omega 3 zsírsav leginkább a tengeri halakban van, ennek pótlására a piacon számtalan halolaj kapszula van forgalomban, de ezek minősége nagyon eltérő. Jelenleg az egyik legjobb az Omacor, ami annyira tiszta, hogy gyógyszernek is törzskönyvezték. Halolaj vásárlásánál feltétlen nézzük annak tisztaságát.

 

Összességében, amit cikkemben leírtam, azt mind átkellene venni a kedves olvasónak ahhoz, hogy egészségesebb legyen. Mivel az emberek az újra, és egészségesebb dolgokra kevésbé nyitottak, ezért pár pontot kiemelnék, aminek átvétele mindenképp megfontolandó.

 

- Napi többször étkezés / Bőséges reggeli, aztán egyre könnyedebb ételek fogyasztása

- Áttérni a zöldségekre, gyümölcsökre, és próbálkozni a tengeri halakkal

- Párolni, grillezni sütés-főzés helyett

- Omega 3 zsírsav fogyasztása / amennyiben nincs hal fogyasztás, akkor pótolni halolaj kapszulával

 

Azt soha senki ne feledje el, hogy önmagunkért, egészségünkért fontos változtatni.Egyszerűbb egy normális étkezéssel megelőzni a bajt, mint utólag kezelni.

 

 

  facebook

INSPIRÁCIÓ

CIKK AJÁNLÓ

Ezerarcú nőiesség – fedezd fel a sajátodat! #1

Bizonyára nem vagyok egyedül azzal a helyzettel, mikor kínkeserves internetes vagy akár magazinos kutatómunka után az ember lánya elvágtat a fodrászához...

Chiara Ferragni kedvencei

Az olasz származású szőke blogger, Chiara Ferragni nap, mint nap elkápráztat minket üdítő és stílusos outfitjeivel. A világot meghódító lány szint minden nagy márkával együtt működött már.

AJÁNLÓ